تبریز وردپرس

مشاوره رایگان 09149331714

انتخاب بهترین تصاویر در طراحی سایت + معرفی 5 سایت تصاویر با کیفیت

انتخاب عکس برای وب سایت جزء ملزومات در طراحی سایت به شمار می رود. یکی از زیبایی های سایت که بیشتر به چشم مخاطبان می خورد تصاویری که در سایت خود استفاده کرده اید هست. تصاویری که برای طراحی سایت خود استفاده می کنید با از کیفیت و استاندارد درستی برخوردار باشد. ما در آموزش طراحی سایت در تبریز روش های زیادی را برای پیدا انواع تصاویر در طراحی سایت را کامل توضیح میدیم.

در این مقاله می خواهیم انواع فرمت تصاویر و روش های پیدا کردن و دانلود این تصاویر را به شما آموزش بدیم. همچنین انتخاب درست ابعاد و اندازه های درست تصویر برای استفاده در مطالب و طراحی سایتتان خواهیم گفت.

عکس با کیفیت بالا

برای داشتن عکس با کیفیت بالا همیشه نیاز نیست که خودتان عکس بگیرید و سپس در نرم افزارهای ویرایش عکس آنها را از لحاظ نور و… تنظیم کنید. سایت های دانلود عکس با کیفیت زیادی هست که می توانید با جستجو در این سایت ها عکس دلخواه خود را پیدا کنید. در ادامه لیست سایت هایی که عکس با کیفیت ارائه می دهند را به شما خواهیم گفت.

ابعاد و اندازه تصویر در طراحی سایت

ابعاد و اندازه تصویر

در انتخاب عکس برای ارائه یا استفاده در سایت خود باید به ابعاد و اندازه تصویر حتما دقت کنید. عکس هایی که کوچک و بی کیفیت هستند نشان دهنده بی اهمیتی به مخاطبان می باشد. همچنین عکس جزئی از محتوا به حساب می آید و باید مرتبط با مطلب یا محصولی که ارائه می دهیم از عکس با کیفیت و با ابعاد درستی انتخاب کنیم.

مواردی که در انتخاب عکس باید به آن توجه کنید ابعاد تصویر هست. ابعاد تصویر انتخابی برای طراحی سایت نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد. تصاویری که ابعاد کوچکی دارند معمولا از کیفیت خوبی برخوردار  نیستند درست نیست از تصاویر با ابعاد کوچک استفاده کنیم. 

همچنین عکس هایی که ابعاد خیلی بزرگی دارند باعث افزایش حجم سایت شما خواهد شد. اگر شما در تعداد بالایی عکس با ابعاد بزرگ در طراحی سایت خود استفاده کنید باعث افزایش لود سایتتان خواهد شد و سرعت سایتتان به شدت پایین خواهد آمد.

بهترین حالت برای انتخاب عکس درست با ابعاد و اندازه ی متوسط هست یعنی تصاویر شما نباید خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ باشد. یک عکسی انتخاب کنید اندازه متوسط و حجم خیلی کمی داشته باشد.

حجم تصاویر مناسب در طراحی سایت:

در انتخاب تصاویر باید به حجم تصاویر انتخابی توجه کنیم. حجم تصاویر نباید بیشتر از حد باشد و باعث کندی سایتتان شود. بعد از انتخاب درست ابعاد د تصویری که  برای طراحی سایت می خواهیم کنیم باید در مرحله دوم به حجم عکس هم دقت کنیم و اگر بیشتر از حد باشد باید با روش هایی که در زیر توضیح میدهیم کاهش حجم بدید.

کاهش حجم عکس با فتوشاپ:

یکی از بهترین روش های کاهش حجم تصاویر استفاده از نرم افزار فتوشاپ می باشد. برای این کار ابتدا عکس مورد نظر را با فتوشاپ باز کنید و سپس از منوها گزینه save for web & Devices حجم عکس را با استفاده از تنظیماتی که در این صفحه وجود دارد کاهش دهید. در بعضی مواقع تصاویر با فرمت png ممکن است با فتوشاپ نتوان زیاد کاهش حجم داد در این صورت باید از روش های دیگر برای این کار استفاده کنید.

کاهش حجم عکس با سایت tinypng:

خب اگر با استفاده از فتوشاپ نتوانستید حجم عکس رو پایین بیاورید می توانید از سایت tinypng نیز استفاده کنید این سایت از 2 فرمت عکس jpg و png پشتیبانی می کند. این سایت معمولا تصاویر png را به خوبی کاهش حجم می دهد.

کاهش حجم عکس با استفاده از نرم افزار Caesium:

یکی دیگر از روش های کاهش حجم تصاویر با استفاده از نرم افزار Caesium می باشد. این نرم افزار کاملا رایگان می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید حجم عکس ها را تا 80% کاهش دهید. کارایی نرم افزار خیلی خوب هست و تا حد ممکن کیفیت عکس کاهش نمی یابد.

فرمت های رایج عکس ها برای استفاده در طراحی سایت:

فرمت های زیادی برای عکس ها وجود دارد ولی بیشتر فرمت هایی که مرورگرها از ان پشتیبانی می کند فرمت های png, jpg, gif می باشد. در ادامه به بررسی این فرمت ها می پردازیم.

فرمت های رایج عکس ها برای استفاده در طراحی سایت

فرمت jpg: 

در این فرمت از فشرده کردن بسیار زیاد استفاده شده است. در این فرمت با تغییر ابعاد و حجم عکس با عکس پایین آمدن کیفیت عکس می شود.

فرمت png: 

این فرمت عکس معمولا بدون پس زمینه هست و بیشتر از این فرمت برای طراحی لوگو و… استفاده می شود. زمانی که از این فرمت استفاده میکنیم معمولا پس زمینه سایت مشخص می شود. با فشرده سازی این فرمت معمولا کیفیت ان خیلی کم کاهش پیدا میکند. این فرمت جزء پر طرافدارترین فرمت ها برای طراحان وب می باشد.

فرمت gif: 

 این فرمت عکس برای نمایش رنگ ها از محدود 256 تایی استفاده می کند. از فرمت gif معمولا برای طراحی بنرهای متحرک استفاده می شود.

سایت مرجع عکس های با کیفیت بالا

در اینجا لیستی از بهترین سایت دانلود عکس رایگان را قرار میدهیم. این سایت ها عکس با کیفیت 4k و امکان دانلود عکس خام برای ادیت قرار می دهند را معرفی می کنیم. همچنین با دانلود عکس های با کیفیت بالا برای چاپ هم می توانید استفاده کنید. البته در بعضی از این سایت ها امکان خرید عکس های با کیفیت نیز وجود دارد. همچنین شما می توانید عکس هایی که گرفتید را در این سایت ها بصورت رایگان برای دانلود قرار دهید.

معرفی 5 سایت خارجی برای دانلود ععکس با کیفیت

1- freepik.com 

در این سایت می توانید انواع تصاویر با فرمت و کیفیت های مختلف پیدا کنید و در طراحی سایت خود استفاده کنید. این سایت همچنین تصاویر با فرمت psd و وکتور برای ادیت نیز برای دانلود قرار داده است.

سایت freepik

2- Picjumbo.com

این سایت هم در موضوعات مختلف تصاویر زیبا و حرفه ای قرار داده است. همچنین تصاویر این سایت کاملا آزاد می باشد که بدون نیاز به اخذ مجوز از صاحب عکس ان را استفاده کنید.

Picjumbo سایت تصاویر

3- Pexels.com

اگر دنبال یک سایت مرجع برای عکس های رایگان می گردید. این شما تصاویر زیادی در هر موضوعی جمع آوری کرده است. توجه داشته باشید برخی از این عکس ها نیاز به اخذ مجوز از صاحب عکس دارید. البته اگر برای استفاده  در وبلاگ و.. از سایت جز بهترین ها هست.

Pexels.com سایت اشتراک عکس

4- FreePhotosBank.com

این سایت هم یک سایت جامع و کاربردی هست و میتوانید تصاویر زیادی در هر زمینه موضوعی پیدا کنید.

FreePhotosBank.com سایت عکس

5- Flickr.com

در این سایت عکس های زیادی از سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شود. براحتی می توانید به این عکس ها دسترسی داشته باشید و هم می توانید عکس هایی که خودتان طراحی کردید یا گرفته اید در این سایت به اشتراک بگذارید.

سایت Flickr.com

 

سایت های زیاد دیگری نیز وجود دارد که می توانیم از آنها تصاویر رایگاتن و با کیفیت پیدا کنیم. خوشحال می شویم اگر شما سایت های دیگری نیز سراغ دارید با تبریز وردپرس در میان بگذارید تا بتوانیم این لیست را کاملتر کنیم.

 

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی سایت در تبریز با تبریز وردپرس در تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست تماس

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

تماس با ما

شنبه تا پنج شنبه 9 - 17 پاسخگوی شما هستیم